|
Télécharger Wii Backup Manager Build 78(page 3)
Fichier : WiiBackupManager_Build78.zip Taille : 7.454Mo Description :
Wii Backup Manager est un utilitaire développé par fig2k4. Il vous permet d'ajouter des jeux sur un disque formaté en WBFS/FAT32/NTFS, ou de modifier les images de vos jeux pour les convertir dans un autre format (CIOS, ISO ou WBFS). C'est une alternative intéressante à WBFS Manager, car cet utilitaire est extrêmement complet. Utilisation simple : - Sélectionnez l'onglet "Drive 1". - Cliquez sur le menu "Drive", et sélectionnez votre lecteur. - Sélectionnez l'onglet "Files". - Cliquez sur "Add" et choisissez "Files..". Sélectionnez vos ISOs, CISOs, RARs, .wbfs dans la boite de dialogue. - Dans la liste des fichiers, cochez tous les fichiers que vous voulez transférer sur le disque en WBFS. - Cliquez sur "Transfer" et choisissez "Drive 1". - Fin. Un tutoriel complet, fait par xzxero, est disponible à cette adresse : http://sites.google.com/site/completesg/backup-launchers/iso/wbfs-managers/wii-backup-manager FonctionnalitésBase de données de titres (titles database) Support pour les fichiers titles.txt de WiiTDB Multi-langage. Utilisez le fichier CustomTitles.txt pour enregister des modifications manuelles. (L'édition des ISO n'est pas implémenté encore) Couleurs différentes pour chaque source de titre. Original = Titres pris dans le fichier car ils correspondent déjà, ou qu'ils n'existent pas dans la base de données. WiiTDB = Titres renommés à la volée depuis la base de données de WiiTDB. Custom = Titres renommés à la volée depuis la base de données personnalisée. Activation des titres WiiTDB/Personnalisé dans la boite de dialogue des paramètres. Double cliquez pour éditer manuellement une entrée. Lecteurs WBFS Conversion du WBFS en fichier CISO, ISO, WBFS. Ajout dans les lecteurs WBFS depuis n'importe quel fichier au format compatible ci dessus. Transfert direct de lecteur à lecteur. Simulation de lecteurs WBFS Montez n'importe quel lecteur avec un dossier WBFS et utilisez le comme un lecteur WBFS. Utilisez n'importe quel système de fichier pour la sauvegarde des fichiers WBFS. Ex : Montez un lecteur NTFS avec un dossier WBFS. Utilisez les anciennes ou les nouvelles conventions de stockage .wbfs, par ex : un dossier wbfs simple, ou de multiples sous dossiers. Basculez entre eux dans la boite de dialogue des paramètres, avec l'option pour convertir automatiquement lorsque qu'un lecteur est présent. Backup DVDs Copie directe en ISO, CISO, fichier WBFS, WBFS. Support des disques Multiboot, reconversion de chaque partition de jeu pour avoir un ISO complet ou transfert vers du WBFS, etc. Récupération du titre original et de l'ID du jeu. Importation/Exportation de fichiers Lecture des fichiers RAR, ISO, CISO, WBFS. Écriture des fichiers ISO, CISO, WBFS. Conversion directe depuis n'importe quels formats lus, vers n'importe quels formats écrit. Transfert de n'importe quel format vers le WBFS ou les lecteurs WBFS simulés. Support des ISO Multiboot. Un entrée est ajoutée dans la liste des fichiers pour chaque partition de jeu. Général Formatage des lecteurs en WBFS ou FAT32. Extraction des fichiers RAR lors de l'ajout à la liste des fichiers, ou automatiquement si nécessaire pour un transfert/conversion. Ajout récursif des dossiers. Sélection de la taille de coupure des fichiers WBFS (1GB,2GB,4GB,Illimité). Sélection de la partition du disque Wii à conserver. (Jeu, Supprimer mise à jour ou garder tout) Sélection de l'unité de taille affichée (auto, MB, GB). Masquage des lecteurs que vous ne souhaitez pas voir dans les menus du lecteur, la boite de dialogue de formatage, etc. Paramétrage d'un nom de lecteur plus sympa. Multi-thread. Lance plus d'une opération à chaque fois. Ex : il est possible de copier un DVD sur un lecteur, pendant que vous transférez un fichiers sur un autre. Affichage de la progression des opérations sur la page correspondante. Les indicateurs de progression montrent ETA/Total temps prévu, vitesse de transfert, taille transférée actuellement, pourcentage. Toutes les opérations peuvent être mises en pause ou stoppées à tout moment. Arrêt fiable du transfert sur le lecteur, etc. sans dommages sur le système de fichier. Tampons de transfert pour une vitesse maximale, mais la vitesse et l'ETA etc. peuvent être erronés à cause de cela. Un Hash MD5 est calculé et mémorisé pour chaque transfert de disque sur un lecteur, il est donc possible de vérifier l'intégrité des données ultérieurement. TutorielUtilisez Wii Backup Manager Wii Backup Manager Build 78 - Réparé: La base de données "convertir au format interne" gèle à 0.56% avec la dernière base de données de GameTDB. Un simple "typo" causait le bug qui aurait vraiment du être visible avant. - Changé: Lien Mise de à jour vers WUpload retiré, remplacé par un lien vers le site de WBM - Ajout: Nouvelle possibilité pour les exports de "template" permettant une table multi colonnes. voir le ncwbfsstyle template. "Etape d'entrée"=combien d'entrées pour la sortie entre l'[ENTRY HEADER]et l'[ENTRY FOOTER] - Réparé: La liste de base de données n'était pas rafraichie après le changement de paramètres, eg. , Couleur de titres, etc... - Réparé:Après de récents test essayant de faire fonctionner Direct3D sous Win64, j'ai accidentellement eu les rendus OpenGL et Direct3d mélangés - Réparé:Remettre la couleur originale du tire dans la boite de dialogue des paramètres la mettait en vert au lieu de bleue. Ce bug existait depuis le premier jour. Version 0.4.4 build 76 - Added: Menu item on drive pages, "Tools->FAT32/NTFS->Repair WBFS files". This will fix most problems that cause games to show as invalid in WBM. For example, the corrupt WBFS header caused by the renaming bug below and also WBFS files that haven't been trimmed correctly. - Added: "Tools->WBFS->Recovery mode" now also works with WBFS files. If you have invalid entries in the list, this will allow you to transfer the games to another drive or ISO/CISO which will repair them. - Fixed: A serious issue with title renaming that caused corrupt WBFS files. By not rewriting the WBFS header when renaming the title, it removes the possibility of the header getting corrupt. It doesn't need rewritten anyway, so the code shouldn't have been there. - Fixed: (Issue #0000006) In WIndows XP, the visual styles cause the files list to turn black. - Fixed: (Issue #0000004) When I made some changes from WiiTDB to GameTDB, I missed the titles colour entry in the setting dialog. Because it used WiiTDB and the code expected GameTDB, the colour couldn't be edited. Version 0.4.4 build 73 - Fixed: Because I was working on new features, The cover display wasn't working correctly in unreleased test builds. Anyone that was testing should update. - Fixed: The Labels in the about box and splash screen weren't transparent in XP. This was a bug in Delphi. I had to manually add "Transparent = true" to the label properties in the dfm file because the default value wasn't being applied as it should. - Fixed: (Issue #0000002) When loading an invalid file via "add files" or "add folder", the error was shown in the progress panel's mini log, but the details weren't in the main log. This made it impossible to tell why the game wasn't loaded. - Fixed: Trying to add a Wii ISO to the files list where the partition table was invalid would cause the thread to terminate early. Any games in the queue after the broken one wouldn't be loaded. - Fixed: I missed a couple of invalid typecasts in the Win64 code that caused WBFS split files not to work. Both reading and writing were broken when the split was reached. - Fixed: Database filter dialog wasn't translated correctly when setting the language. - Fixed: "New language file" function was adding all the database filters to the new file. ie. all the developer/publisher names etc. Version 0.4.3 build 68 - Les versions Win32 & Win64 sont disponibles dans le même Pack. Utilisez celui dont vous avez besoin... - L'information de jeu coupée à la verticale( redimensionneur ) n'était pas repositionnée quand la position était définie. On dirait qu'elle n'était pas là, mais en fait elle se trouvait simplement au mauvais endroit. - Ajout: Styles visuels. Sélectionnez en un parmi les styles disponibles dans Options/Menu Thèmes visuels. - Correction: Titre varié à éditer/afficher. eg. utilisant l'entré ou la sortie causé par un AV quand on édite les titres. Les titres personnalisés sont maintenant préférés à ceux de WiiTDB. Plein de petits changements pour que cela fonctionne comme ça aurait déjà dû l'être... - Correction: format SNEEK, main.dol est désormais identique pour X au lieu d'avoir un rebut traînant dans la mémoire comme DiscEx. - Correction: Rendu OpenGL fonctionne désormais sous Win64 & Direct3D a été supprimé. - Ajout: Version Win64 d'origine désormais disponible. - Correction: Un autre petit bug concernant le check hash du SHA-1 et du format SNEEK. Il devrait fonctionner à 100% dorénavant. Version 0.4.1 build 66 Changed: The "Jobs" tab in the settings dialog is now "Downloads" Added: General option, "Verify SHA-1 during SNEEK transfers". Transfers are slower when enabled, but it verifies that the data is OK. Added: Convert/extract games to SNEEK format. See the transfer menu on each page. Consider this feature to be beta since I don't have any way to play test it. I have compared the output with DiscEx and everything is identical. If you use it, please let me know your results. Fixed: "Disable All" in the database filter dialog didn't disable the language filter. Fixed: SHA-1 hash check failed when the game contained large files because the whole file was read into memory. Allocating memory for these large files would fail and the error wasn't logged either. Now a 1MB buffer is used to read the files in small chunks. Fixed: ISO->ISO transfers were writing all partition data, which made the resulting sparse ISO the same size as when not removing any partitions. Fixed: The language database filter wasn't working correctly. Version 0.4.0 build 65 |-Fixed: An oversight with the default cover URLs. I set them to www.gametdb.com, instead of art.gametdb.com. No need to update from build 64, just edit the cover URLs in the settings dialog. Version 0.4.0 build 64 |-Fixed: Various little improvements and fixes here and there. |-Added: A splash screen, because the load time has increased slightly, mainly due to loading the database at startup. The check for updates happens while the splash screen is visible now too. |-Changed: WiiTDB is now GameTDB. All cover URLs etc. have been changed. |-Added: WiiTDB xml support. Database browser tab with a basic filter dialog. Synopsis and controller info etc. can be shown for games on any of the tabs. Either copy the xml file to the WBM folder or update from the Tools menu on the database tab to start using it. |-Fixed: Really small WBFS files would show as invalid because some internal values were rounded down to zero instead of up to one. |-Fixed: Update check, so it doesn't increment the views counter on filetrip. Sorry about that.. |-Fixed: Feedback, send mail ShellAPI call (when MAPI failed) wasn't working. v0.3.9 build 63 |-Fixed: Archive password dialog wasn't shown when adding a folder. |-Added: SHA-1 hash integrity test. Any game can be checked for corruption using the internal Wii disc hashes. See Tools->SHA-1->Verify.. It's a lot slower than MD5 because 31 hashes need to be calculated for every Wii disc sector, but can tell if a game is corrupt without pre-calculating anything. |-Fixed: When using some languages, the help menu was covered and the "New version" label wasn't anchored to the right side. |-Changed: When sending feedback without attachments, ShellAPI is used instead of MAPI. If the MAPI method fails, you can now send a regular email via ShellAPI and manually attach any files if necessary. |-Fixed: Attachment settings in the feedback form weren't saved. |-Added: A link to the facebook page in the help menu. 0.3.9 build 62 |-Changed: Disabled all GameCube related code. It was unusable anyway. |-Added: Check for updates. Automatic check on start up and menu item under the help menu. |-Added: Export template "HTML table with covers" by Echizen. |-Added: Option to disable notification sounds. Some people find the "ding" annoying. See Options->Settings->General->Misc.. |-Fixed: View->Tabs->Downloads option wasn't applied correctly after restart. |-Fixed: System drive was visible in the format dialog. |-Added: Archive password dialog. Entered passwords are stored only for the current session. |-Fixed: After an archive was extracted, the usage size wasn't calculated, which caused the ISO to labelled as invalid. |-Added: Error message when trying to transfer ISOs to anything other than NTFS, since it isn't possible. |-Fixed: CISO was broken when removing partitions. eg. using game partition only. |-Fixed: Disk cache thrashing that was caused by writing 1 Wii sector at a time, now using 1 WBFS sector again. The transfer speed should be more stable. 0.3.8 build 61 |-Fixed: Sometimes the cover downloads would only download to the cache instead of the configured folders. |-Changed: Default renderer is software again. Just in case there's any problems initialising OpenGL or Direct3D. |-Changed: Export template code. Have a look at my example templates to see the changes and all the valid variables. Now supports multiple pages and covers etc. |-Added: Option "Use cover cache". When disabled, WBM behaves just like the loaders, where you can download missing covers only. The display will only use covers that already exist too. |-Added: When a cover can't be downloaded to the cache, the display uses whatever it can find in the cover folders. |-Fixed: A weird problem on FAT32 when renaming or updating the storage convention. The "Ō" character was somehow classed as the same as "O". I'm still not sure why it happened because I can't reproduce it, but now the files and folders are moved in 2 steps. First to a temp location, then to the final location, which avoids any mix ups. |-Fixed: The custom titles file was always saved to the app folder instead of the location in the settings. |-Fixed: After selecting the custom-titles.txt location, the filename was set to titles.txt, instead of custom-titles.txt. |-Fixed: The path to the disc.info file was wrong when using a custom folder. |-Fixed: Problems with NPOT textures on systems that don't support it. |-Added: New variables to use in the paths %APPDRIVE% (eg. "F:") and %LOCALTEMP% (eg. "C:\Users\fig\AppData\Local\Temp") |-Fixed: When the WiiFlow config was selected, front covers weren't downloaded to the cache (For display) when the full cover exists. 0.3.8 build 60 |-fixed: A couple of names in the about box showed as question marks because my source code formatter didn't work with unicode characters. I works as it should now. |-Fixed: Trailing backslashes are removed from paths in the settings. |-Added: Empty or zero sized drives aren't shown in the format dialog. |-Added: WBFS "virtual sector size" in format dialog, with a warning that it's not usable until we can get support for it in the cIOS. |-Added: Only valid FAT32 cluster sizes are shown in the format dialog. |-Changed: Default cover images from lustar. |-Fixed: DVD write speed wasn't read correctly from the Settings.ini. |-Added: Ignore critical errors with floppy drives, when there's no disk in the drive. Needs tested to make sure I've covered all the places where it can happen. 0.3.8 build 59 |-Fixed: Finally tracked down the duplicate drive bug, when a new drive was inserted. |-Added: Disc info cache to speed up listing the contents of a "FAT" drive. The "disc.info" file is stored in the WBFS folder. |-Changed: "Jobs" tab is now the "Downloads" tab. |-Added: All downloaded covers are stored in the cache folder, so it's quicker to sync with different drives/loader configuration etc. Updating is possible too because they're stored by region and type. |-Added: Preset cover configuration for popular USB loaders. Simply select the loader and your base cover folder. Certain cover types are disabled for the loader when it doesn't use them. |-Changed: Names of the Covers menu items reflect the fact that they also sync the cover folders when the relevant options are set. |-Added: Cover download functions can also delete files. eg. to sync the cover folders with a drive. |-Fixed: FAT32 format "Sectors per FAT" calculation was wrong. Maybe the cause of the problems some people have been experiencing. |-Added: Mini log in the format dialog. Everything seen there is also in the main log. |-Added: FAT32 format checks that were in the original source. e.g. 32KB clusters are too large for a 2GB drive. |-Fixed: NTFS formatting only worked for fixed disks. Now the media type is set from the drive geometry info so it should work with any drive type. |-Fixed: Error when zero sized files were loaded, causing the thread to terminate and not list all the games. |-Fixed: Writing CISO was broken...again. |-Fixed: Jobs page wasn't translated. |-Fixed: Some of the controls weren't resized with the settings dialog, causing long translated strings to be cut short. 0.3.7 build 58 |-Fixed: Sort by region column caused the app to hang when the language wasn't English. |-Fixed: WBFS Disc Info Size wasn't calculated correctly since around build 56 or 57. |-Fixed: Texture blending mode for covers. They were blending onto black, instead of the background. |-Added: IOS version shown on all the lists. |-Fixed: IOS version wasn't correct for all games. I was also reading the IOS for all partitions instead of just the data partition. 0.3.7 build 57 (debug) |-Added: Untranslated strings are now at the end of the lang file. After translating some of them, run "Update language strings" again to reorganise everything. |-Added: 2 version values in lang files. "Strings version" = contains all the strings for this version of WBM. "Translation version" = strings are translated up to this version. Translators should manually change this value to reflect the version they translated for. ie. After you translate the strings, "Translation version" should equal "Strings version". |-Added: Wrote a file download class using WinInet. It's much more stable than anything else I tried. Now downloads can be paused, resumed and stopped on demand. The app can be safetly closed at any time too, without error. Use internet options in control panel to set a Proxy and delete the cache etc. |-Changed: Stopped using the SVN version of fastmm, it causes errors in Delphi XE. Now using the Built in Delphi version. |-Added: Jobs page to view and work with the job queue. |-Changed: Rewrote the job queue system so it's threaded. (Rewrote it 4 times actually tongue.gif) |-Fixed: Temp files weren't deleted when adding archives to the files page. The problem must've existed since changing to using the 7Zip DLL. |-Fixed: Invalid date format when removing backup logs, causing the app to crash on start up. 0.3.7 build 56 (debug) |-Fixed: Scene freeze when changing the cover display types with the OpenGL renderer. |-Added: Version checks etc. for the renderers because sometimes they can initialise OK, but if the available API is too old then it can cause the app to hang. |-Fixed: OpenGL renderer code. It should init OK now. 0.3.7 build 55 (debug) |-Fixed: Fixed startup errors when no compatible 3D API was available (OpenGL/D3D) |-Added: Application icon by NahuelDS. Thanks. 0.3.7 build 54 (debug) |-Added: Invalid cover images are automatically deleted and re-downloaded when necessary. |-Added: Column to show IOS version on the files page. I'll add it to others soon. |-Added: %APP% tag that can be used in the temp and cover paths to make them relative to the app folder. |-Added: Cover support. Download and display on the fly or use the menu to download missing covers. Plenty of options to customise how you want use it. |-Fixed: When "Use mounted volumes only" is clicked in settings, any edited display names are saved before rebuilding the drive list. |-Changed: Volumes and partitions use the display format "Drive (1:1)", where the numbers represent the disk/partition number. |-Added: Support for disk partitions not recognised by Windows. See the entry below for an example of how this can happen.. |-Added: When formatting to WBFS, the partition type is updated in the MBR as 0x07 (PARTITION_IFS). If formatting from ext3 for example, the drive is much harder to detect in Windows. Changing to IFS even allows a drive letter to be assigned. |-Added: GPT disk support in various functions, like the FAT32 format. |-Fixed: Column data in the settings file caused an AV on startup. Something wasn't saving correctly since the move to Unicode. I worked round it by saving/loading a compressed version of the data. |-Fixed: More translation stuff. Square brackets were getting removed and Radio buttons weren't translated. |-Fixed: I totally rewrote the "Remove" menu functions. It was reported that there was an AV after removing discs from a WBFS drive, so the new code handles things differently. |-Fixed: I was removing colons ":" from the langstrings.txt and language files when automatically updating the language strings. 0.3.6 build 48 |-Added: Select the archive types you want enabled in the settings dialog. |-Fixed: When mounting a custom folder, if there was an invalid disc, the thread terminated early so all the discs wouldn't be listed. |-Fixed: Random (Y),(Z) etc. are trimmed from Chinese strings. I still can't remove them from the menus for some reason. I'm not sure if this even happens when using a Chinese version of Windows. |-Fixed: Some integer overflow errors. Forced 64 bit math in a few other places too, as a precaution. |-Fixed: I forgot to inject debug info into the exe, so the stack traces in the were useless. Now they'll show me the exact line number in my source where the error happened. |-Fixed: DiscIndexFromID function didn't work with the file naming conventions, so duplicates were allowed to be transferred to drives. ie. "Some selected items already exist on Drive.." message was never shown. |-Added: Links to the Wiki and GBAtemp forum in the help menu. |-Changed: Feedback form. Now it creates a new email with your default client, using MAPI. You can still attach the log and language file. |-Fixed: I got the Chinese languages mixed up, traditional and Simplified. |-Fixed: Transfers from Drive->DVD weren't using thread safe progress updates. 0.3.6 build 43 |-Fixed: Directly after editing a title, the text color showed it as a WiiTDB or Custom title, even if it matched the original title. |-Changed: "Allow changes to WBFS disc header" is disabled by default to stop accidental file changes. So only on-the-fly titles are used, changes are saved to custom-titles.txt. |-Fixed: When custom-titles.txt was disabled, a message was still shown on single click instead of double click. |-Fixed: titles.txt language wasn't saved correctly. |-Fixed: The wrong titles.txt languages were downloaded in the settings dialog. 0.3.6 build 42 |-Added: You can add gamecube ISOs on the files page, but transfers are broken so they're not usable yet. |-fixed: Loads of little things. |-Disabled: All database stuff for now. If you want a little preview run WBM with a "testdb" parameter. Stick the WiiTDB.xml in the app folder to use it. |-Added: Some new language files and export template for HTML. |-Added: You can quickly send the current language file via the feedback form. Send me new/updated translations. The original author has priority when it comes to updating. |-Added: "Update language strings" in the language menu. Automatically generate language strings and update existing files in the language folder. It adds/removes strings so that the files are ready to translate for the current version of WBM. |-Added: Version info in the about dialog is automatically updated and now includes a build number. |-Changed: Debug level now only applies to what you want to see in the log. The log file will always contain "Full debug" information. |-Changed: Email adress in about dialog to [email protected], which is also used for the feedback form. |-Added: Feedback form to report bugs etc. in Help->Feedback menu. You can also attach the current log. |-Changed: Totally rewrote the logging system. Logs are saved to file in real time, in case of a crash the log will still be available. |-Added: Ability to use Wii discs that have invalid entries in the partition tables. Only a bad game partition is considered to be a fatal error now. |-fixed: UTF-8 loading/saving wasn't working since changing the app to unicode. It should work better than ever now, with all characters displayed correctly. |-Changed: GameID_Title.txt file is created when using only the game ID as the naming style. Any other setting doesn't need it. |-Added: Naming conventions for files, just the same as folders. So you can store all the files in one folder and rename to "Title [GameID].wbfs" etc. |-Added: Database viewer page. Browse all know games in the WiiTDB database. |-Added: WiiTDB.xml support. When updated, the xml is converted to a faster database structure. WiiTDB.db and WiiTDB.idx files are created. 0.3.6 beta 1 |-Fixed: CD-R info incorrect. Probably the same for CD-RW etc. |-Fixed: A simple threading issue caused the app to crash when selecting a DVD drive. |-Added: Loads of little error checks and interface improvements. |-Fixed: Drive space was incorrect for unmounted FAT32/NTFS drives. Microsoft docs say a trailing backslash in the drive path is only needed with GetDiskFreeSpace() in Win95/98 = wrong. |-Added: Options to set the locations of titles.txt and custom-titles.txt. |-Added: Option "Target DVD write speed". When burning DVD, the closest supported speed will be used. |-Added: Erase DVD function in the tools menu for erasable discs. |-Added: Transfer to DVD functions using IMAPI2. Files are converted to ISO/Trimmed ISO on the fly while burning. Only single layer supported for now. IMAPI2 installation will be required on XP. |-fixed: Game IDs loaded from selection files are trimmed of any extra whitespace. |-Changed: "Drive" menus are now combo boxes. This is part of the fix below. |-Fixed: When a drive is inserted and the a drive menu is dropped down, there was a "component name already exists" exception. |-Added: Drive format dialog will offer to dismount the selected drive if it's already in use. Unless a transfer is in progress etc. |-Added: Clicking on an entry automatically scrolls the selected column into view. |-Changed: Double click to edit entries (instead of single click) |-Changed: Default split size is now 4GB. |-Changed: "Extract rar before..." option changed to "Archive Extraction" to select the sample size to extract when adding to the file list, or full extraction. |-Added: Support for 7-Zip's split files (*.7z.001, *.zip.001 etc.) |-Added: More archive support using 7-zip dll. (7Zip, Zip, multi-volume Rar, Bzip2) |-Added: View menu to show/hide stuff. |-Fixed: Incremental search now scrolls the selection into view. |-Added: Startup options. Select a list of Folders to load on files page and Drives/Folders to mount on the drives pages. |-Changed: Language file "settings dialog width" defaults to 400 and made the settings dialog a bit larger. lang files changed to version 36. See "US English.lang". |-Added: Language file display name option in lang files. See "US English.lang". |-Fixed: When hiding drives, the drives were also hidden in the settings dialog meaning that they could never be unhidden. |-Fixed: Divide by zero error with transfers that take less than 1 second |-Fixed: Drive formatting routines should be working as expected now. |-Added: The app is now fully unicode enabled. 0.3.5 - Correction : gestion des fichiers en lecture seule. Si l'accès en écriture échoue, alors les fichiers sont ouvert en lecture seule (quand c'est acceptable de le faire). - Ajout: ° Support multilingue. Anglais (UK) par défaut. Une traduction en anglais US est faite, mais la seule différence est le mot "Colour". ° Traduction Française par redia. ° Traduction Néerlandaise par Kaligula. ° Traduction Brésilienne et Portugaise par leo_bsb. ° Traduction Allemande par spidy1000. ° Traduction Espagnol par 6izmo. ° Traduction Chinoise Traditionnelle par TeenTin. ° Traduction Chinoise Simplifiée par sniperz. - Ajout d'une édition en ligne pour les titres/ID/Région. Seuls les titres sont éditable pour les fichiers en lectures seules, et ils seront ajoutés au fichier des titres personnalisés. - Ajout d'une nouvelle colonne de liste. "File access", qui vous montre si une des entrées de la liste est considérée comme étant en lecture seule. - Ajout d'une option pour "Autoriser des changements permanent sur les disques wii". Écrit le titre/ID dans l'entête du disque en ISO/CISO/WBFS. - Ajout d'une option pour "Autoriser les changements des disques WBFS". Écrit le titre/ID dans l'entête du disque WBFS. Vous devez valider cette option pour que l'option précédente fonctionne également avec les disques WBFS. - Ajout d'une nouvelle colonne "Original title". Ceci affiche le titre enregistré dans le fichier. - Changement de l'ordre d'affichage des titres. En ordre de priorité... Custom, WiiTDB, original. - Changement du nom de certaines fonctions utilisées dans le nouveaux changement d'ordre. Ce que vous voyez dans la liste est donc ce qui sera écrit dans les fichiers, et également utilisé pour le nom des fichiers/dossiers. - Le fichier CustomTitles.txt est maintenant nommé custom-titles.txt pour être compatible du CFG 52b2+. - Changement de la disposition de la boite du dialogue des paramètres. Plus simple pour ajuster la taille du texte avec les différentes langues. - Ajout de la détection de l'insertion et l'éjection des DVD/Lecteur. - Ajout de la liste des lecteurs cachés pour les menu, boite de dialogue de formatage et de paramétrage. - Ajout de l'exportation de la liste des jeux avec des templates. - Restructuration de la liste de la région des jeux pour être plus compréhensif. 0.3.4r5 Changé: retour au processus WBFS AddDisc () de routine comme il a été avant la 0.3.4 Changé: ISO, RSSI et les fichiers WBFS sont ouverts en lecture seule. Correction: Bug dans la fonction Fix partition qui ne fonctionnent pas au remappage de toutes les partitions dans SSBB. Ce jeu a montré une erreur TVF lorsque vous n'utilisez pas "Game seulement". 0.3.4r4 Correction: AV après son transfert DVD-> ISO. Correction: les erreurs DVD n'ont pas été enregistrés correctement. Ajoutée: Nouvelle option "Utilisez le transfert de tampon". Il pourrait être utile de le désactiver lors du transfert sur un réseau, mais plus lent pour une utilisation normale. Ajoutée: vitesse moyenne de transfert apparaisse dans le journal, une fois terminé. Corrigé: Quelques résultats n'ont pas été ajoutés au progrès et certains journaux ont été ajoutés à deux reprises. Correction: les événements de progression pour le montage d'un disque ne sont pas tous affectées correctement. 0.3.4r3 Correction: Tous les menus popup montrent/ cachent les colonnes correctement Correction: le WBFS style n'a pas été appliquée avec les transferts de fichier WBFS, il était donc toujours réglé sur Auto. Correction: la vérification de doublons avec les transferts depuis la page de fichiers ne fonctionne pas , entraînant un freeze de l'application lorsque l'on voulait désélectionner les éléments. Correction: "Mise à jour de convention de stockage" ne gère pas les fichiers . WBF * 0.3.4r2 Correction: suppression d'une ligne de code superflue 0.3.4 Ajoutée: Dispositions Nouveau nom de dossier compatible avec CFG 51B + et GX R893 + Ajoutée: WBFS style split. Auto, Unlimited, 1GB, 2GB, 4GB. Ajoutée: Nouveaux articles à la page dossiers de la «Sélection» du menu. Sauvegarde et chargement d'un fichier. Une liste d'identifiants retenus sont enregistrer dans un fichier de sorte que ces entrées peuvent être rapidement sélectionné en chargeant le fichier. SEL. Ajoutée: Supprimer en toute sécurité WBFS disques corrompus. Pour l'instant, WBFS uniquement les disques avec une tête de mauvais sont considérés comme corrompus. Ajouté: "Outils-> WBFS-> Résoudre les blocs libres". Cela permettra de comparer les blocs alloués sur un lecteur WBFS avec des blocs effectivement utilisés par les disques y sont stockées. S'il ya une blocs trouvés à être affecté, mais non utilisés, ils sont marqués comme libres. Il est utilisé à des blocs de libre après retrait des disques corrompus, depuis l'en-tête ne peut pas faire confiance. Il devrait être pratique pour récupérer de l'espace après l'échec des transferts avec les applications qui ne gèrent pas correctement. Ajoutée: Nouvelle option "Ignorer stockage / convention de nommage pour les transferts aux WBFS fichier". Lorsqu'il est activé "Transfer-> WBFS fichier .." va utiliser le titre comme nom de fichier, sans aucun sous-dossier ou un fichier texte. Ajout: DVD en mode Batch. Lorsqu'elle est activée, le panneau de progrès reste en attente ouverte sur le prochain DVD. Une fois insérée, toutes les partitions de jeu sont choisis et le transfert commence automatiquement. Ajoutée: Faites glisser et déposez les colonnes de la liste pour les réorganiser. Ajout: Sélectionner les colonnes sont visibles via le menu clic droit. Je peux ajouter quelques colonnes d'infos inutiles maintenant. Ajoutée: recherche incrémentale sur les listes. p. ex. Rapidement "Mar type" aller à la prochaine entrée qui contient ce texte. Il ya un délai d'attente de 1 seconde, donc si vous tapez à nouveau trop rapidement, vous pouvez essayer de chercher quelque chose comme «Marmar». Si vous avez ici un bip ou elle agit bizarrement, attendez 1 seconde pour le texte de recherche d'être apurés avant d'essayer de nouveau. Ajoutée: log Mini sur des panneaux de progrès. Cela montre seulement succès / échec / d'avertissement pour les transferts, etc Le groupe reste ouvert quand une erreur s'est produite. Consultez le journal principal pour plus de détails sur les erreurs. Changé: panneaux Progress Show à une case de défilement sur le côté droit de la fenêtre. Utilisation de la Scrollbox réduit la quantité d'espace nécessaire pour les panneaux de progrès multiples. Correction: les lecteurs WBFS apparaissent maintenant en utilisant la détection par l'intermédiaire de lettres de lecteur. J'ai introduit une fonctionnalité qui a montré que les lecteurs si elle avait un disque inséré, maintenant il ne vérifie si le disque existe. Ajoutée: demande automatiquement les privilèges admin , qui sont nécessaires pour travailler avec des disques WBFS. Ajoutée: fonctions WinAPI utilisé pour NTFS/FAT32 format, avec le code natif Delphi format FAT32 maintenant utilisé comme secours. Ajouté: Option pour sélectionner si le hash MD5 sont calculés automatiquement lors des transferts. Ajouté: Montage des dossiers personnalisés sur les pages lecteur via un dossier personnalisé "" item dans les menus du lecteur. Changé: WBFS AddDisc () de routine utilise trop de CPU durée de la copie 1 Le secteur de Wii à la fois. Je l'ai modifié pour copier l'ensemble des secteurs WBFS à un moment où l'ensemble du secteur est effectivement utilisée. Si des parties des secteurs WBFS sont inutilisés, alors ils sont copiés 1 Le secteur de Wii à la fois, comme avant. Cela réduit de près l'utilisation CPU sur mon système. Ajoutée: colonnes de la liste Nouveau Jeu région, type de fichier, des partitions de disque Wii. Types de partitions sont U = Mise à jour, G = Game, C = Channel, O = Autres Ajoutée: dialogue Format n'affiche pas de système ou les lecteurs réseau. Ajoutée: Grâce à la recherche alphabétique, majuscule fait une recherche le titre complet, les recherches utilisant des minuscules au début des titres. Correction: Dual taille couche ISO était erronée. Ajouté: Options sur Auto renommer titles.txt sur le transfert de disques et fichiers WBFS. Ajouté: Option à utiliser sur la volée les titres des conventions de stockage, ie. noms de fichier et dossier, sans le renommer les titres interne. Transferts à l'ISO / CISO toujours s'en servent. Ajoutée: ISOs sont maintenant aussi renommés dans le titles.txt. Le titre de l'intérieur n'est pas changé, seul le fichier / noms de dossiers. Ajouté: Option dans le menu outils d'entraînement, NTFS/FAT32-> Mise à jour de convention de stockage. Pour mettre à jour manuellement, plutôt que d'utiliser "Mise à jour lorsque le disque est monté" dans les paramètres. Changé: Conserver toutes les partitions du disque Wii par défaut 0.3.3 Ajout : Mode de compression complet et propre (scrubbing). La compression complète conserve uniquement les secteurs utilisés du disque Wii, le reste est rempli par des zéros. Sans la compression complète, certaines données inutiles sont conservées. Changement : le RAR extrait 20 Mb de données pour avoir les informations de disque, au lieu des 4 Mb précédemment. Ajout : Fonctions "Game titles->Rename ??" qui utilise des titres personnalisés comme WiiTDB. Les titres personnalisés sont prioritaire sur ceux de WiiTDB, ressemblant à un renommage à la volée. Les titres affichés sont les titres utilisés lors du changement de nom. Ceci a été ajouté dans une version précédente, mais je l'ai oublié. Ajout : Taille de coupure automatique des fichier WBFS. Illimité pour le NTFS, 4GB pour le FAT32. Changement : Ré-écriture complète des fonctions d'écriture ISO/CISO pour utiliser le disque Wii exactement de la même manière que sur une partition WBFS avec AddDisc(). Ajout : Diverses fonctions dans le menu des utilitaires de lecteur pour le calcul/vérification des hashs MD5. Le résultat de vérification est montré dans le log maintenant. Correction : Avec la fonction Add->Folder, les boutons pause et cancel ne fonctionnaient pas lorsque les fichiers étaient en train d'être ajoutés. Correction : Le transfert de disque multi-boot ne fonctionnait pas correctement lorsque le disque contenait autre chose que des partitions de jeu. Correction : Certain titres de disque multiboot ont un couple de uns (0x0101) après le titres réel, ce qui cause une erreur -32 lors du chargement de la partition wbfs dans le CFG. J'ai corrigé cette erreur avant la première sortie du code de gestion du multiboot, mais sans la supprimer complètement du code pour certaine raison. J'ai supprimé complètement la ligne de code concernée désormais. 0.3.2 Fixed: .wbf to WBFS. This was a flaw that also existed in libWBFS due to different block sizes on larger drives. Added: Hash calculation from used Wii disc sectors only, for WBFS and .wbfs. This will allow reproducible hashes from any source as long as the partition usage is the same. There's no hash check function yet. 0.3.1 Changed: Compiler version back to Delphi 7, which seems to fix all the silly AVs. Fixed: CISO. Now uses the same block size as WBFS files. So all CISOs saved from WBM should be identical regardless of the source WBFS block size. Added: Select "Items not in file list" for drive pages. Added: Reduced sparse file fragmentation by allocating the file size before setting sparse mode. Thanks to oggzee. Added: Drive detection via assigned drive letters. This allows the use of mapped network drives as well as adding support for Wine and fixing other drive detection issues. There's an option to use unmounted volumes in the settings dialog. Fixed: Transfers to NTFS ISO couldn't be cancelled. Fixed: If the temp folder name in the settings file was blank when opening the app, all of the tabs were missing. Fixed: All ~known integer overflow errors. Fixed: Sparse ISO size on drive. Any holes that should be sparse are now correctly written. Thanks to oggzee again. Fixed: Drive sizes in the format dialog. Fixed: Multi-volume RARs now show the correct ISO size. Fixed: Renaming of folders where the old and new names are identical except from the case. eg. Renaming from "POP!" to "Pop!" wouldn't change the folder name. Fixed: Bug introduced when changing the titles colours. I originally had 5 colours, but changed it to 3. The settings dialog was still using 5 internally which would cause some memory to get accidentally overwritten, causing an AV when closing the settings dialog. 0.3.1 beta 3 Changed: Disabled overflow check, since it's stupid having the app crash for non-critical errors. It might even help track down where the overflow is, otherwise it'll just disappear, never to be seen again. Time will tell.. Changed: System error messages now show the error code as well as the description Changed: Disabled MD5 hashing for now. Changed: Full debug by default (change it in "Debug level" menu on the log page) Changed: Application exceptions should be logged, instead of showing the message dialog Fixed: DVD->WBFS file saved .iso, instead of .wbfs 0.3.1 beta 2 Fixed: Integer overflow during transfers Fixed: WBFS partition closed after transfer, which caused errors when batch transferring. Changed: CISO writing method to create smallest CISO possible, regardless of the source. (Experimental) 0.3.1 beta Changed: Drive->drive and files->.wbfs now use the standard routines converted from libWBFS. Changed: Disabled Data integrity/hash checking for this version. Fixed: Drive usage bar colours applied when settings are read from the ini. 0.3.0 Added: WiiTDB titles support (titles.txt). Added: Download titles.txt from the settings dialog. Added: Custom Titles support (CustomTitles.txt). Added: Double click drive entries to edit manually. Changes are saved to CustomTitles.txt if enabled. Added: MD5 Hash functions for .wbfs/WBFS. Hashes are calculated when adding a disc to the drive and can be used to verify the data is still intact at a later date. You can also calculate missing hashes for existing entries. Added: Custom colors for Drive usage bars, Progressbars, titles and log. Changed: Reverted to using the unRAR DLL. Embedding it in the exe was causing problems. Added: Support for the new WBFS file storage convention. You can now store the files in sub-folders or in a single WBFS folder. With an option to automatically convert to the chosen convention when a drive is mounted. Fixed: Range check error caused by the remaining time falling below zero. Added: Duplicate files in the file list now handled correctly, so it isn't possible to transfer duplicates to a drive or convert to other formats. Allowing this would just be a waste of the user's time because the first files would be overwritten by the duplicates. Added: Manual/Custom titles can be edited on the files and DVD pages, without actually changing anything in the files. Added: WBFS Read retry. On read error, check for valid handle and recover if possible. 0.3.0 beta 4 Fixed: Problem with sorted columns with items over 4 GIG, introduced in beta 3. Fixed: "Not enough space" with some operations. They were referencing total size instead of selected size. 0.3.0 beta 3 Changed: Progress panels/bars hopefully for the better Changed: Drive usage status/progress bars Fixed: Multiboot disc to ISO/CISO didn't use the partition ID/title Fixed: DVD to large WBFS drive didn't work. The buffer was too small, so now it's dynamically allocated. Fixed: Various operations didn't use thread safe debug events. Added: Stupid not having it before. Read/write errors now show the windows GetLastError() message in the log. Fixed: Error when transferring multiple discs from WBFS to WBFS File. Caused by the workaround for writing WBFS files to same folder as the source, for resplitting. Fixed: Drive to ISO/CISO didn't use temp files. Added: Option to hide drives. This replaces "Show USB only" Added: Option to change drive display names. Added: If there's a bad Wii disc partition table entry, it's recognised instead of the many problems it could cause. eg. locking up the app, using tonnes of memory etc. 0.3.0 beta 2 Fixed: Duplicate drives in the drive menus and format dialog in some situations. Fixed: Changes to "Show USB drives only" are reflected in the format dialog. Fixed: .wbfs->.wbfs using the same folder as source and destination (for resplit etc.) Added: Check if the destination file is going to be exactly the same as the source. eg. .wbfs->.wbfs with the same split size is pointless. The transfer list is also sorted by size to rule out smaller files as soon as possible because they don't need re-split. 0.3.0 beta Total rewrite. Site officiel : http://www.wiibackupmanager.co.uk/home.html Les fichiers avec l'extension 7z se décompressent avec winrar ou 7zip. 271 commentaires Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Messages:
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Ajouter commentaire: Créez un compte ou identifiez vous pour poster un commentaire. Pour votre téléphone, Jailbreak iPhone et Jailbreak iPad. - Hack PS3 - Hacker sa WiiU - Hacker PS Vita - Rage Comics, troll face - Retrouvez chaque jour des image drole sur internet grâce à LOLTube. - Meme Internet |
169 connectés (1 membre, 168 anonymes) | © 2007-2015 Attila |