|
Télécharger Devolution r234 : SD/USB Loader GameCube
Fichier : Devolution_r234.zip Taille : 0.265Mo Description :
Devolution par tueidj est un loader de jeux GameCube sur Wii/Wii Slim/WiiU via SD/USB. Vous pourrez utilise une Wiimote, Classic controller,WiiU Pro Controller ou une manette PS3 en plus d'une manette GameCube. L'un des principaux intérêts de Devolution est qu'il ne nécessite aucune modification logicielle de la console donc, aucun remplacement de MIOS ni de cIOS ou de chaîne, juste une application qui démarre depuis HBC ou l'exploit de votre choix. Pour plus d'informations à son sujet lisez notre news suivante. Devolution requiert que vous insériez l'original du jeu que vous voulez lancer. Cette manipulation est à faire une seule fois pour chaque backup Utilisation : Devolution nécessite une image de disque 1:1 pour cela utilisez cleanrip le tout en format iso puis, placez votre jeu dans le dossier games à la racine de votre support (SD ou USB sur une partition en FAT32). Puis sélectionnez via votre manette GameCube branchée sur le port N°1 si vous utilisez un support SD ou USB. Sélectionnez votre jeu via le D-PAD de votre manette GameCube (haut/bas pour passer d'un jeu à l'autre). Appuyez sur la touche A pour lancer le jeu sélectionné. À partir de là : - Si la fente du lecteur de votre wii clignote deux fois, cela signifie que vous devez mettre l'original du jeu dans le lecteur afin que Devolution vérifie que vous possédez bien ce jeu (par exemple pour lancer l'iso de MGS mettre votre original de MGS dans le lecteur) si vous mettez un mauvais jeu il sera éjecter. - Lorsque le bon jeu sera mit dans la fente (le lecteur) de la Wii, ce dernier clignotera 5 fois puis le jeu démarrera (cette vérification ne sera nécessaire qu'une seule fois, par jeu puis, pour les prochaines fois vous pourrez lancer votre iso sans jeu dans le lecteur). - Si une boucle de vérification de jeu dans le lecteur puis 5 clignotements de la fente puis re vérification du disque etc... Commence cela veut probablement dire que votre backup est corrompu. r234 - Alternative controllers (Wiimote with classic controller, WiiU Pro Controller, PS3 controller, OUYA controller, USB/BT keyboards) - Alternative mediums as memory cards (SD / USB / NAND) - Screenshot captures - Playtime recording on the system menu's daily log - Horizontal stretching to accomodate underscan areas on newer TVs. r200 - Support de la Wiimote, classic controller,WiiU Pro Controller et manettes PS3 - Support des WiiU - Support des Wii slim - Attention, pour les WiiU et Wii Slim vous devrez lancer le jeu ORIGINAL une fois sur une Wii pouvant lancer les jeux originaux GameCube. Explication en détail plus bas. r188 - 16:9 widescreen patch (tested and working) - wiimote support for the sample loader r169 - Adds support for gamecube keyboard emulation using a USB keyboard. Just plug one in and press ctrl-alt-F12 after launching PSO to trigger a "keyboard inserted" event, after that it should respond just like a regular GC keyboard. Note that it is emulated as being attached to port 4, so any real controller plugged into that port won't be usable. r160 - replace nearly all game-specific patches with five tiny generic patches - adjust the wrap indicator bit when reading the PI fifo write pointer register - improve mouse compatibility - fix a FP context bug that caused rare random crashes r159 Nothing very exciting about this new version except it supports USB keyboards (including hotplugging) and will recognize the following key combinations: - Control-Alt-Escape = power off - Control-Shift-Escape = reset current game - Control-Alt-Delete = exit to HBC - Control-Alt-Enter = switch between disc 0 and disc 1 when a change disc prompt is displayed - Control-Alt-Down = activate screen dimming - Control-Alt-Up = deactivate screen dimming - Control-Alt-Left = disable the slot LED indicator r157 ("Tony Hawk is a Corporate Whore") is now up. - fix missing sound effects in WaveRace - add workaround for random lockups in Super Mario Sunshine - fix audio on Zelda OoT/Master Quest menu - fix Jedi Knight 2 crashes/audio - use TCP_NODELAY on both ends of the modem emulation sockets to slightly reduce lag - fix missing audio for WTA Tour Tennis - fix XIII missing audio and freezing - fix NFL Street 2 freezing - fix Tony Hawk's American Wasteland crash when attempting to store non-existent memory - fix crash in Tony Hawk's Underground - fix crash in Tony Hawk's Underground 2 - fix crash in Tony Hawk's Pro Skater 4 - fix freeze in DDR Mario Mix - abort retrying to send a byte over USBGecko after several seconds - don't execute USB HDD watchdog function if it's already in progress r142 - fix Final Fantasy Crystal Chronicles audio - fix Nicktoons Unite crash - fix Sega Soccer Slam audio patch for US version - fix Lego Star Wars regression - add workaround for buggy AX initialization in Pokemon Box that causes a DSI - fix Batman: Rise of Sin Tzu crash and audio - fix GUN crash and audio - fix GXSetVAT patch regression (Wind Waker and Smuggler's Run) - fix FIFA 07 crash r135 - add dial-up server for l33tserv (phone number "3") - fix audio for Crash Nitro Kart - add version string to beginning of log - disable gecko output when other EXI device is in use, fixes a freeze when wifi initialization finishes while reading RTC - use DNS lookup for dial-up servers instead of a hardcoded IP r128 - fix audio streams not playing when a stream is queued immediately after the current stream is cancelled - audio fix for XGIII - fix wifi logging for networks which are slow to initialize r124 - dial-up modem emulation added - fix disc swapping for some US games Spoiler : : r120 - fix possible bug when switching discs on a volume with clusters <= 8KB - fix regression for PoP patch - rewrite patch for Metroid Prime 1+2 to cover all regions properly - enable paired singles instructions before launching (fixes Midway Arcade 2) - add workaround for bug in SDK's GXInitTlutObj() r115 - Patch memory card unlocking to use MEM2 instead of ARAM - Memory card dumps from any type of card are now supported - Fixes for Vexx, X-Men Legends 2, Smuggler's Run: Warzones, SSX Tricky, Legends of Wrestling, Def Jam Vendetta r104 (working title "F*ck The Hobbit") is up: - Fix Rayman Hoodlum Havoc; audio now plays and Murfy doesn't act brain damaged - Fix ISI crash in The Hobbit - Fix tlbie crash in The Hobbit - Fix audio for The Hobbit - Fix BINK video playback speed for The Hobbit - Fix memcard vendor ID query - Log cosmetics - Optimize VMEM handling when DSI is triggered by a store to an unmapped page r101 : Star Wars Rogue Leader NTSC is fixed. The sample loader will now not use memory card emulation if it detects a memory card in slot A. Spoiler : Tutoriel pour lire vos jeux GameCube sur WiiU et Wii Slim : Les futures évolutions prévues sont : - Emulation du BBA (Broad Band Adapter). - Support des microphones USB au lieu de ceux de GameCube. - Connexion Wifi. Et peut être : - Une connectivité GBA à un émulateur GBA par TCP/IP Site officiel : http://gbatemp.net/topic/330554-devolution-public-release/ Les fichiers avec l'extension 7z se décompressent avec winrar ou 7zip. 35 commentaires Pages: 1 2 Messages:
Pages: 1 2 Ajouter commentaire: Créez un compte ou identifiez vous pour poster un commentaire. Pour votre téléphone, Jailbreak iPhone et Jailbreak iPad. - Hack PS3 - Hacker sa WiiU - Hacker PS Vita - Rage Comics, troll face - Retrouvez chaque jour des image drole sur internet grâce à LOLTube. - Meme Internet |
356 connectés (0 membre, 356 anonymes) | © 2007-2015 Attila |