Emulateur GameCube / Wii : Dolphin v3.0 - News

Emulateur GameCube / Wii : Dolphin v3.0

   
Posté par le 24/06/11 à 22:47:08
2596 affichages, 6 commentaires
 
Voici l'émulateur pour pc de GameCube et Wii le plus avancé.
Chose étonnante, il fait mieux tourner les jeux officiels que les Homebrew, même si certains marchent aussi dessus.
Pensez à cocher "Enable real XFB" pour faire tourner les homebrews.

Note: La version fournie est la version Windows 32bits. Si vous voulez la version Linux ou Windows 64bits, allez voir sur le site officiel ou bien regardez tout en bas les liens pour les dernières révisions.

Pour consulter les changements, rendez vous à cette adresse :
http://code.google.com/p/dolphin-emu/source/list

From now on Dolphin Builds have integrated multilingual GUI support! Visit the Dolphin Forum to take part in the translation process. In addition to that LLE JIT has been completed! In order to optimize current code, further development efforts are already in progress. Most of the remarkable recent speed-ups were accomplished by replacing current C++ code with optimized SSE2/3 code within the texturedecoder. Last but not least work was done to improve the FIFO, next to general bugfixing and code improving over the past weeks.

Version 3.0
Tons of bug fixes: This totally deserves to be a major point for this release. There's been roughly 2500 commits between 2.0 and this release, so there are REALLY too many changes to mention. All kinds of stuff from strange UI behavior, crashes, graphical glitches and other sorts of problems were fixed. For example, many games which didn't boot at all in Dolphin are working fine now.
Improvements to the user interface: The configuration dialogs were restructured in a more sensible manner to ease emulator usage for new users. The video config dialog received a complete overhaul and features a description panel for each option now.
Various feature additions: This release also features support for the Wiimote speaker, EFB format change emulation, a gfx debugger, audio dumping, and many other stuff
Low level DSP emulation: Thanks to numerous fixes to the LLE emulator engine, audio emulation in Dolphin is close to perfect now (provided that one has the necessary DSP dumps of course)
New API support: Added a D3D11 video backend and an XAudio2 audio backend
Removal of the plugin interface: The 2.0 release already had seen the introduction of plugin rewrites; the new plugins have been brought to feature parity and replaced them so well, that we decided to merge all plugins the Core. Further improvements are better suited as additions in the current infrastructure since this architecture allows for a much better integration with the other parts of Dolphin.
Translation support: Recently we introduced supporting for translating Dolphin into any language. However, due to a lack of well-done translations it was decided to only ship a set of eight translations (Arabic, Brazilian Portuguese, French, Greek, Hungarian, Portuguese, Spanish, Turkish) with Dolphin 3.0.
Performance/Accuracy: There have been some performance optimizations (especially in the texture decoder), but generally speaking performance decreased in favor of more accurate hardware emulation.
Building Dolphin: The Windows build uses MSVC 2010 now, Linux users should use the new CMake build system. OS X people still compile Dolphin via SCons.



Voici une petite vidéo :


http://www.wii-addict.fr/forum/Dolphin-30-Emulateur-Wii-GC-t25012.html Source : http://www.wii-addict.fr/forum/Dolphin-30-Emulateur-Wii-GC-t25012.html
http://www.dolphin-emu.com/ Site officiel : http://www.dolphin-emu.com/
télécharger Télécharger Emulateur GameCube / Wii : Dolphin v3.0



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Messages:
^ Déconnecté quantys
#1, posté le 25/06/11 à 00:53:46
Membre
14 messages
Petit nouveau
star
Juste une question qui trouvera surement vite fait une réponse, tellement elle doit paraître logique pour les initiés.
Comment on joue aux jeux qui nécessitent du pointeur de la Wiimote, vu qu'on ne peu pas brancher la barre IR de la Wii sur PC ?
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^ Déconnecté Snouki
#2, posté le 25/06/11 à 00:54:27
Rédacteur
8875 messages
Dieu des dieux
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Avec la souris ::siffle::
^ Déconnecté Attila
#3, posté le 25/06/11 à 00:57:38
Administrateur
23126 messages
Dieu des dieux
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achète une barre pour wiimote sans fil
^ Déconnecté grhum909
#4, posté le 25/06/11 à 09:44:35
Donateur
2003 messages
Dieu des dieux
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la senso barre fonctionne sur 5v :;):: (comme l'usb , coupe et soude )
ou allume ta wii à chaque fois
au passage tu peux séparer la senso barre en deux parties (il faut prévoir une rallonge de fil)
comme ça tu peux écarter plus ou moins les deux partie pour adapter la visée à ton écran.
Par exemple pour un écran 16/9 de 94 cm il faudrait une senso barre de 34 cm de large , tu vois l'idée :;):: ( ça dépend aussi de ta distance par rapport à la télé ).

Dernière édition le 25/06/11 à 09:52:01 par grhum909.
^ Déconnecté kikulol
#5, posté le 28/06/11 à 19:37:34
Membre
781 messages
Maitre
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il est prévu que un jour nous puissions jouer en ligne avec dolphin??
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^ Déconnecté linkpro
#6, posté le 24/08/11 à 15:39:50
Membre
1 messages
Petit nouveau
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J'ai un probleme avec cette version,chaque fois que je change un truc comme la langue,et j'arrete puis remet l’Émulateur,tout redevient a 0.
Et je voullais savoir si motion plus marche,parce que bientôt zelda,et il me fais vraiment envie.

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