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Posté par Attila le le 28/07/12 à 20:13:19
2441 affichages, 0 commentaires
 
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Voici Dolphin, l'émulateur pour pc de GameCube et Wii le plus avancé.
Chose étonnante, il fait mieux tourner les jeux officiels que les Homebrew, même si certains marchent aussi dessus.

Note: La version fournie est la version Windows 32bits. Si vous voulez la version Linux ou Windows 64bits, allez voir sur le site officiel.

Pour consulter les changements, rendez vous à cette adresse :
http://code.google.com/p/dolphin-emu/source/list

Voici une petite vidéo :


http://www.dolphin-emulator.com/ Site officiel : http://www.dolphin-emulator.com/
télécharger Télécharger Emulateur GameCube / Wii : Dolphin v3.0.735

Posté par Attila le le 27/07/12 à 14:24:43
8359 affichages, 7 commentaires
 
Salut à tous !

Une news un peu particulière cette fois-ci pour vous présenter deux de mes sites humoristiques.
Le premier, ragecomic.fr est un site sur les Rage Comics, de petites bandes dessinées au design basique présentant des situations comiques de la vie quotidienne.

Le second site est LOLtube.fr, site d'humour généraliste avec principalement des images mais aussi quelques vidéos drôles.

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Les deux sites sont remplis tous les jours avec du nouveau contenu, donc n'hésitez pas à revenir !

Posté par richardjouir le le 25/07/12 à 22:02:15
1936 affichages, 2 commentaires
 
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postLoader, par stfour, est un utilitaire vous permettant de lancer des homebrews ou des forwarders, en autoboot ou manuellement, directement après le priiloader. Vous pouvez l'installer en autorun après le priilader en utilisant l'option "Load/Install File" de ce dernier.



postLoader 4.0.3
* fixed gc/classic auto repeat handling
* minor changes
-removed input 'hacks' from 4.0.2 due to better input handling (daxtsu)

postLoader 4.0.2
* fixed homebrew/emulator/wii/gc game menus popping up when cancelling the
launch of them on GC controller

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http://code.google.com/p/postloader/ Site officiel : http://code.google.com/p/postloader/
http://gbatemp.net/t299384-postloader2?&st=0 Site officiel : http://gbatemp.net/t299384-postloader2?&st=0
télécharger Télécharger Postloader 4.0.3

Posté par orwel le le 25/07/12 à 19:51:07
2319 affichages, 0 commentaires
 
Epic hacker et emu_kidid nous présentent Swiss
Swiss est le digne successeur de SD-boot.
Attention, vous aurez sûrement besoin de swiss booter sur wii.

Ce programme permet déjà:
- Lancer des .dol depuis SD/SDHC/DVD-R/HDD
- Lancer des GCM/ISO depuis Disque original/SD/SDHC/DVD-R/HDD
- Support Multi-Game DVD-R (Cobra/GCOS)
- Support Multi-Disc depuis Disque original/SD/SDHC/DVD-R/HDD
- Dump de disque vers SD/SDHC/HDD
- Region free / Video forcing (480p)
- Code de triche pour tout les jeux (mise à jour depuis SD/SDHC/HDD)
(les HDD doivent être mis sur un adaptateur spécial et les SD sur un SDGecko)

Nouveau dans l'archive, avec la version 0.3:
- Version .iso de swiss pour être utilisé avec une WiiKey Fusion ou une Wode
- Exécutable à utiliser avec un SD Gecko pour lancer des jeux directement depuis votre DD de PC

Tutoriel pour installer et utiliser Swiss

Nouveauté de Swiss 0.3
- Ajout du forçage du format d'écran 16:9 pour les jeux (thx Extrems!)
- Ajout du support WiiRD pour les jeux sur tous les périphériques
- Ajout du suport du mode vidéo 576p pour Swiss/Jeux (thx Extrems!)
- Ajout de l'émulation des cartes mémoires depuis le SDGecko dans le slot A (WIP)
- Ajout du support du moteur de triche Ocarina (fichiers .gct ou archives .qch sont supportés)
- Ajout de la recherche sur le PC et le lancement de jeux via USBGecko (swissserver.exe)
- Ajout de la priorité de sélection automatique des périphériques (wiikey fusion, sd gecko (si "default device"), dvd si le média est actif)
- Ajout du support de programmation de la Wiikey Fusion
- Ajout de la copie du IPL et du disque DVD via BBA HTTP
- Ajout du mode silence en cours de lecture si activé (désactivé par défaut)
- Ajout du lancement du boot.dol depuis une carte SD si détecté au démarrage
- Ajout d'amélioration graphique du GUI
- Correction du support du IDE-EXI
- Correction pour wiikey fusion et carte SD 32GB
- Correction des threads bloqués pour la recherche des entrés (BBA fonctionne maintenant beaucoup mieux)
- Correction des gros fichiers qui essaient d'être patchés (Fifa 2004)
- Correction des erreurs de compilation sous Linux
- Suppression du moteur de triche GCARS (au bénéfice de Ocarina)

Révision 123
- Support des patchs de haut niveau significativement amélioré
- Code du Disc swap ré-écrit (non testé sauf avec Tales of Symphonia - nécessite le 'LOW patch type' et un disque dans le lecteur)
- Ré-écriture des patch pour utiliser une base de code assembleur générique
- Conversion GX
- Correction de Luigis Mansion NTSC (sur SD, DVD, etc, non testé sur Wiikey Fusion/Wode)
- Correction Phantasy Star Online Ep 3 (sur DVD également)
- Affichage débug de l'USB Gecko plus fiable
- Support partiellement cassé du IDE-EXI v1 jusqu’à ce que je le répare à nouveau...
- Bien plus que je ne peux en mettre ici, consultez les logs SVN :)


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http://www.gc-forever.com/forums/viewtopic.php?f=25&t=1003 Site officiel : http://www.gc-forever.com/forums/viewtopic.php?f=25&t=1003
http://code.google.com/p/swiss-gc/ Site officiel : http://code.google.com/p/swiss-gc/
télécharger Télécharger Swiss 0.3 Rev174 : Lanceur de backups/dol GameCube

Posté par Itachijiraya le le 25/07/12 à 19:22:43
1704 affichages, 0 commentaires
 
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dj_skual a publié SaveGame Manager GX, un gestionnaire de sauvegarde basé sur le Savegame Manager 1.5 de Waninkoko, le loader GX et le Wiixplorer.

Révision 126
* Changed the update fonction
* Added a script to generate and put on the good place update files for new
update fonction while compiling (easy release)
* Fixed Issue 168

Forwarder:
* Fix crash on drives with physical sector size > 512 bytes (USBLoader GX)
* Added a 10 seconds loop to wait slow HDD (USBLoader GX)
* Changed video init fonction to work with last libogc
* Synchronized to Issue 168 fix

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http://code.google.com/p/savegame-manager-gx/ Site officiel : http://code.google.com/p/savegame-manager-gx/
télécharger Télécharger SaveGame Manager GX rev126

Posté par richardjouir le le 24/07/12 à 13:49:24
2935 affichages, 0 commentaires
 
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Voici une amélioration de Sneek de Crediar, neek2o, par OverJoy et obcd. Celui-ci offre plusieurs fonctions supplémentaires par rapport à Sneek.

Qu'est ce que Sneek ?
Sneek est un homebrew qui permet à ceux qui ont installé Bootmii sur leur Wii de remplacer les fichiers Bootmii sur leur SD ce qui permet de créer une Wii virtuelle sur votre carte SD.
Vous pouvez ainsi mettre toutes vos chaines sur SD, prévenir tout brick sur la vraie console, et même avec le module DI de lire vos jeux sur disque dur USB à l'aide de la chaine disque.

Fonctionnalités (non présentes dans Sneek)
- Lancer des jeux en .wbfs depuis un périphérique en fat32.
- Utilise les NAND émulées présentes même dans les sous-dossiers (et pas uniquement à la racine de la carte).
- Possibilité de passer d'une NAND à une autre, à la volée. Ainsi, il est possible de jouer à un jeu NTSC sur une NAND NTSC par exemple, sans avoir besoin de réglages spéciaux.
- Supporte le Uneek_usb_fs. Les Homebrews sont donc supportés sur les supports USB.
- Peut coopérer avec Bootmii.
- Possibilité de l'installer via USB seulement, pas besoin de SD.
- Supporte DM/DML/Quadforce.
- Supporte les périphériques usb de 3To ou plus.

Pour l'installer sur votre console, il faut utiliser Modmii, de sorte à ce qu'il vous télécharge les fichiers nécessaires pour l'émulation de la NAND, puis installer la chaîne de neek2o sur votre console, et enfin la lancer.

rev88
ES: Fixed a bug that made it impossible to load a title when using fake SM launch

rev87
DI:
- Added a missing IOS_Close
ES:
- Added cIOS fake ioctl's
FS USB:
- Fix to prevent crashes of the FS module when external apps read/write to much sectors at once

rev86
DI:
- Removed IOCTL call to extract opening.bnr
- Added IOCTL call for external hb that allows easy game loading
- Added some unfinished stuff for future plans
ES:
- HB apps that wanna reload to cIOS are now redirected to IOS 56
FS USB:
- Fixed 'not enough memory' in lots of cases (maybe not all)
- Added '/dev/usb2' trigger
- Added UMS ioctlv calls most hb should be able to mount usb now

rev85
FS USB:
- Fixed some more shopping channel errors

rev84
DI:
- Added multiple sector size support
- (Temp) removed obsolete DVDVerifyGames and DVDGetGameCount functions
- Minor code cleanup
FS USB:
- Added multiple sector size support

rev82
DI:
- Added code for DM/DML/Quadforce support
ES:
- Added script to automatically update the svn rev# in the overlay menu
- Added DM/DML/Quadforce menu (rev 81)
- Fixed Korean country code
- Changed default country code for PAL game region to 110 (UK)
- Changed Shopping Channel country/region patch:
- Set code to the country/region you life in
- A full list of codes can be found here:
http://wiibrew.org/wiki/Country_Codes
- Region switch feature will now adapt country code from Shopping Channel patch
if the region of booted nand/game matches the region the code is within
- Added little easter egg
FS USB:
- Fixed Shopping Channel #204035 error
- Fixed Shopping Channel downloads ( issue 25 )
- Fixed issue 6 (Showing/deleting/moving saves)??? -> All is working correct for me
- Fixed issue 23 (Bejeweled 2)??? -> Game is working correct for me every boot

rev80
* Small fix for overlay menu (Freeze on hacks menu)




http://gbatemp.net/topic/313314-neek2o/ Site officiel : http://gbatemp.net/topic/313314-neek2o/
http://code.google.com/p/custom-di/ Site officiel : http://code.google.com/p/custom-di/
télécharger Télécharger Neek2o rev88

Posté par Itachijiraya le le 24/07/12 à 08:33:03
1761 affichages, 0 commentaires
 
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postLoader, par stfour, est un utilitaire vous permettant de lancer des homebrews ou des forwarders, en autoboot ou manuellement, directement après le priiloader. Vous pouvez l'installer en autorun après le priilader en utilisant l'option "Load/Install File" de ce dernier.



postLoader 4.0.1
* added NODISC2 patching for DM 2.2+ (daxtsu)

postloader 4.0.0 (final)
* fixed a crash caused by cover cache when autostarting something (thx daxtsu)
* fixed a (long) delay when stopping wiiload thread when in autostart mode
* removed "fix crash on exit" for homebrew applications
* removed "use stub" option
* added ciosx return to postloader (channel)
* fixed a buffer overflow in game browser (thx DEFIANT)
* packed with new default theme by pepxl and me. Thank pep ;) (soon a new theme package with all featured themes)

NOTE: this version will clear all configuration files (autoboot settings... etc.etc.)

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http://code.google.com/p/postloader/ Site officiel : http://code.google.com/p/postloader/
http://gbatemp.net/t299384-postloader2?&st=0 Site officiel : http://gbatemp.net/t299384-postloader2?&st=0
télécharger Télécharger Postloader 4.0.1 (final)

Posté par richardjouir le le 23/07/12 à 21:30:18
3791 affichages, 2 commentaires
 
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Wiiflow est un USB/SD Loader pour lire les backups de jeux Wii sur disque dur USB, clé USB ou carte SD ainsi que le formatage WBFS/NTFS/FAT32. L'interface est basé sur un "coverflow" affichant les pochettes des jeux.

L'instigateur original du projet wiiflow, Hibernatus, souhaitant prendre du recul par rapport au projet, c'est donc r-win,Miigotu, Hulkhodn et OverjoY qui ont repris la direction du développement de cet USB Loader. Il continue ainsi, avec son équipe, a faire évoluer cet homebrew. Ce n'est donc pas un nouvel homebrew, mais la continuité de l'évolution de Wiiflow.



Fonctionnalités


- Support des backups Wii sur USB ou SD/SDHC formaté en WBFS/NTFS/FAT32.
- Support des backups GameCube si vous avez DML.
- Compatibilité quasiment à 100% avec les cIOS d2x, même ceux appelés "IOS Reload".
- Mise en cache complète de la liste des jeux, pour permettre une très large liste de de plusieurs milliers de jeux en 2 ou 3 secondes.
- Support de thèmes étendu.
- Possibilité de jouer le format THP des animations d'intro de chaque jeu.
- Traduit complètement dans plus de 22 langues.
- Possibilité de définir une image personnalisée pour chaque jeu.
- Possibilité de jouer plusieurs fichiers audio incluant le mp3, wad, bns, mod, s3m et ogg.
- Support complet de l'émulation de NAND pour les chaines, WiiWare et VC.
- Possibilité de rediriger les sauvegardes de jeux Wii vers l'USB à partir des révisions 416.

Voir tous les changements ici.

r615
-updated library sources

r614
-updated freetype configuration, now the fonts should look like with the old versions again
-made a few default theme pics to jpg, you wont even notice a difference, just in size :P

r613
-added jpg file support for game covers and themes, if no .png is found, it will just replace the filename extension with .jpg and try it again, the jpg file width and height need to be divisable with 4, otherwise wiiflow will just ignore the cover

r612
-removed a few unneeded emu nand lines
-added option to enable overwrite miis and system config on emu nand with the ones from real nand (disabled by default)

r611
-added new DIOS-MIOS widescreen patch
-updated english.ini
-updated german.ini

r610
- ISO's for GC games that come with 2 disc are now dumped in 1 folder
- If a 2 disc GC game is launched with Devolution, tell Devolution the location of the 2nd disc*

* Use Wiiflow's game installer to backup your GC game

- Made check for Devolution more safe
- Added some neek2o magic (neek2o r90+ required*):
* Added an exit option to neek2o
* Added an option in gameconfig menu to launch vc/ww titles from wiiflow nand emulation in neek2o instead of cIOS

r609
-new wait message (thanks jj-kwik for the awesome base)
-added BASIC jpg support (currently only for internal theme files and only with the power of 4 dimension images)
-using dvdskin files in jpg format (you wont notice the diff)
-created new folder in resources for the original theme pngs (@devs: if you update pictures and use jpg, place the original png inside that folder that we have the original one just in case)

r608
-dont use frag list on wbfs partitions, they are not needed
-fixed booting games from wbfs via waninkoko cIOS r17 or older
-fixed partition handle wbfs detection


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http://code.google.com/p/wiiflow/ Site officiel : http://code.google.com/p/wiiflow/
http://www.wiiflowiki.com/ Wiki officiel : http://www.wiiflowiki.com/
http://gbatemp.net/topic/204106-wiiflow-an-open-source-gui-usb-loader/ Topic officiel US : http://gbatemp.net/topic/204106-wiiflow-an-open-source-gui-usb-loader/
http://code.google.com/p/open-wiiflow-mod/ Site du mod : http://code.google.com/p/open-wiiflow-mod/
télécharger Télécharger Wiiflow 3.0 Alpha (rev426/mod r615)

Posté par richardjouir le le 23/07/12 à 14:58:48
2700 affichages, 0 commentaires
 
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dhewg a mis en ligne une nouvelle version de l'émulateur ScummVM pour Wii.

Version 1.5.0
New Games:
- Added support for Backyard Baseball 2003.
- Added support for Blue Force.
- Added support for Darby the Dragon.
- Added support for Dreamweb.
- Added support for Geisha.
- Added support for Gregory and the Hot Air Balloon.
- Added support for Magic Tales: Liam Finds a Story.
- Added support for Once Upon A Time: Little Red Riding Hood
- Added support for Sleeping Cub's Test of Courage.
- Added support for Soltys.
- Added support for The Princess and the Crab.

General:
- Updated MT-32 emulation code to latest munt project snapshot. The emulation
improved dramatically.
- Implemented support for TrueType fonts via FreeType2 in our GUI. Along
with it GNU FreeFont was also added to our modern theme. Note that not all
ports take advantage of this.
- Added Basque translation.
- Added custom game and engine options in the AGI, DREAMWEB, KYRA, QUEEN,
SKY and SCI engines. It is now possible to toggle these options via the
Engine tab when adding or editing a configuration for a game. In most
cases, you will have to run each game once or readd them all in ScummVM's
launcher in order to get the custom options tab.
- Improved predictive dialog look.
- Various GUI improvements.

Broken Sword 1:
- Fixed incorrect sound effects in the DOS/Windows demo.
- Added support for PlayStation videos.
- Fixed missing subtitles in the demo.

Broken Sword 2:
- Added support for PlayStation videos.

Cine:
- Implemented Roland MT-32 output driver.

Drascula:
- Added Spanish subtitles in the Von Braun cutscene (#3069981: no subtitles
in scene with "von Braun").

Gob:
- Fixed a crash in Lost in Time
- Rewrote the AdLib player. Enabled the now working MDY player in
Fascination and Geisha.

SCUMM:
- Added support for the Macintosh version of SPY Fox in Hold the Mustard.
- Added a difficulty selection dialog for Loom FM-TOWNS.
- Fixed graphical glitches in HE98 version of Pajama Sam's Lost & Found.

iPhone port:
- Changed "F5 (menu)" gesture to open up the global main menu instead.
- Added support for custom cursor palettes, this makes the moderm theme use
the red pointer cursor for example.
- Added aspect ratio correction feature.
- Implemented 16 bits per pixel support for games.

Maemo port:
- Added support for Nokia 770 running OS2008 HE.
- Added configurable keymap.

Windows port:
- Changed default savegames location for Windows NT4/2000/XP/Vista/7.
(The migration batch file can be used to copy savegames from the old
default location, to the new default location).

Version 1.4.1
AGOS:
- Fixed loading videos directly from InstallShield cabinets in the Windows
version of the The Feeble Files.

BASS:
- Added support for Enhanced Music by James Woodcock
(http://www.jameswoodcock.co.uk/?p=7695).

Broken Sword 2:
- Slight graphics improvement for PSX version.

KYRA:
- Fixed bug in the original Lands of Lore GUI which made ScummVM error out
in the case the user did not have a contiguous save slot usage.
- Add support for original DOS Lands of Lore save files (also applies to save
files made with the GOG release).

SCI:
- Fixed race condition in SCI1.1 palette changes. This fixes an error in
QFG1VGA, when sleeping at Erana's place.
- The option to toggle sound effect types between digitized and synthesized
has been disabled until a more user-friendly GUI option is possible.
Digital sound effects are always preferred for now.
- Fixed a case where starting a new song didn't fully reset its channels,
thus some notes sounded wrong.

Version 1.4.0
New Games:
- Added support for Lands of Lore: The Throne of Chaos.
- Added support for Blue's Birthday Adventure.
- Added support for Ringworld: Revenge Of The Patriarch.
- Added support for the Amiga version of Conquests of the Longbow.

New Ports:
- Added PlayStation 3 port.

General:
- Fixed the ARM assembly routine for reverse stereo audio.
- Added support for building with MacPorts out of the box.

AGI:
- Implemented sound support for the DOS version of Winnie the Pooh in the
Hundred Acre Wood.

AGOS:
- Implemented support for loading data directly from InstallShield
cabinets in The Feeble Files and Simon the Sorcerer's Puzzle Pack.
- Fixed loading and saving in the PC version of Waxworks.
- Fixed music in the PC versions of Elvira 1/2 and Waxworks.

Groovie:
- Added support for the iOS version of The 7th Guest.

Lure:
- Fixed crash when trying to talk and ask something at the same time.

SCI:
- Added better handling of digital vs. synthesized sound effects. If the
"Mixed Adlib / MIDI mode" checkbox is checked, the engine will prefer
digital sound effects, otherwise their synthesized counterparts will be
preferred instead, if both versions of the same effect exist.

SCUMM:
- Implemented PC Speaker support for SCUMM v5 games.
- Fixed priority bug in iMuse. As a result the AdLib music should sound
better, since important notes are not interrupted anymore.
- Implemented CMS support for Loom, The Secret of Monkey Island and
Indiana Jones and the Last Crusade.
- Improved palette handling for the Amiga version of Indiana Jones and the
Fate of Atlantis.

Broken Sword 1:
- Fix freeze in Windows demo.
- Fix crash when using cutscene subtitles pack with the Macintosh version.

Tinsel:
- Fixed deleting saved games from the list of saved games (from the launcher
and the in-game ScummVM menu).
- The US version of Discworld II now shows the correct title screen and
language flag.

Android port:
- Fixed plugins on Android 3.x.
- Moved the default saved game location to the SD card.


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http://www.nintendomax.com/viewtopic.php?t=14448&f=54 Source : http://www.nintendomax.com/viewtopic.php?t=14448&f=54
http://forums.scummvm.org/viewtopic.php?t=5746 Source : http://forums.scummvm.org/viewtopic.php?t=5746
télécharger Télécharger ScummVM 1.5.0

Posté par richardjouir le le 23/07/12 à 14:05:44
1100 affichages, 0 commentaires
 
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Wiimms, auteur des outils de manipulation de fichier image de jeu WIT/WWT, propose maintenant un utilitaire de traitement les fichiers SZS. Cet utilitaire fonctionne uniquement en ligne de commande. L’intérêt par rapport au autre outils de manipulation de ce type de fichier est la possibilité de faire des traitement par batch (traitement par lot). Bien entendu, Wiimms SZS Tools n'est pas un substitut à SZS Modifier, qui possède une interface graphique bien plus conviviale et interactive.

Consultez le site officiel pour voir la lite des opérations possible avec Wiimms SZS Tools

Cet outils peut fonctionner sous Windows/Linux/Mac os. La version présente sur wii-info est la version Windows. Rendez-vous sur le site officiel pour obtenir les autres versions.

szs v1.01a r3987 - 2012-07-22
- Command "wszst MINIMAP" can now automatically adjust the minimap, if the new option --auto is set. It analyses MDL section 2 (vertex list) to find the minimum and maximum values. Then it makes the ranges 4% wider, store the calculated values in 'posRU' and 'posLD' of the MDL and calculate the transformation matrices. The command is very flexible and can modify the map of SZS, U8, BRRES and MDL0 files.
See http://szs.wiimm.de/opt/auto for details.

http://wiki.tockdom.de/index.php?title=Wiimms_SZS_Tools Site officiel : http://wiki.tockdom.de/index.php?title=Wiimms_SZS_Tools
télécharger Télécharger Wiimms SZS Tools v1.01a r3987


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