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Posté par abdel69jutsu le le 27/02/13 à 18:32:07
13847 affichages, 19 commentaires
 
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Depuis l'arrivée de la console Wii en 2006 dans nos salons, on a eu droit à différentes couleurs de cette même console, et même une version slim. Pourtant arrivée en "fin de vie", le 7 Décembre 2012 Nintendo en remet une couche et présente aux canadiens une troisième forme de sa console familiale : la Wii Mini. Mais... Et nous alors, on n'y a pas droit ? Eh bien ça, c'était avant...

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Sa date de sortie en France est fixée au 28 Mars 2013, presque une semaine après le Royaume-Uni qui l'accueille le 23 Mars.

Nintendo avait prévu de la vendre uniquement au Canada, mais le succès s'étant fait sentir par ce dernier, la firme japonaise se décide à la distribuer sur l'ensemble du globe. Ou du moins, en Europe pour le moment !

Pas d'information quant au prix en euros, on sait néanmoins qu'au Canada elle est vendue 90$, soit environ 80€. Pourquoi si peu cher ? Voyons-ça tout de suite...

Ce modèle de Wii est intéressant financièrement, mais il y a des raisons.
Un design revu qui lui donne une nouvelle jeunesse, mais des fonctionnalités en moins !
Plus de rétrocompatibilité GameCube, plus d'accès au wifi (et donc pas de jeux en réseau), plus de port SD (ah tiens, dommage, pas de hack ::p::).
Une console avec une seule et unique fonction : lancer des DVD Wii. Même le mode d'insertion du DVD est changé, on passe du chargement en façade à l'insertion manuelle sous le capot.
Fonctionnalités réduites, prix réduit donc.

En comparaison avec la Wii d'origine, la taille ne varie pas tant que ça malgré le nom "Mini". Mais bon, il ne fallait pas non plus s'attendre à un modèle plus petit que ça... Ce n'est pas une console portable. ::)::

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Pour résumer, on peut en dire qu'elle s'avère intéressante pour les tout petits budgets, mais beaucoup moins pour les bidouilleurs.

Le pack contiendra la console Wii Mini, une Wiimote Plus, un Nunchuk, la sensorbar, le câble composite et la prise secteur. Pas de jeu pour accompagner.

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Encore un moyen de garder la Wii toujours dans la course, Nintendo ne lâche rien !

http://www.pcinpact.com/news/77814-la-wii-mini-debarque-au-royaume-uni-quid-france.htm Source : http://www.pcinpact.com/news/77814-la-wii-mini-debarque-au-royaume-uni-quid-france.htm

Posté par richardjouir le le 25/02/13 à 14:07:01
2524 affichages, 0 commentaires
 
WiiCoverDownloader par Actar est une application Windows qui permet de télécharger les covers (jaquettes) de vos jeux Wii et GameCube il placera ces dernières directement là où il faut pour (dans) votre/vos loader.

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v2.3
- wiitdb package will downloaded only for a determinate language, not for all

v2.2
- Now also path for Loader is editable

v2.1
- Removed changelog form application (more space for credits and info)
- Some little graphics change

v2.0
- Removed use of dropbox (now all is hosted in google code page)
- Now application is multi-language

Note : Si vous avez déjà WiiCoverDownloader en version inférieure, il vous suffit de le lancer et la fonction automatique se chargera de le mettre à jour.

http://code.google.com/p/wii-cover-downloader/ Site officiel : http://code.google.com/p/wii-cover-downloader/
télécharger Télécharger WiiCoverDownloader v2.1

Posté par richardjouir le le 25/02/13 à 14:02:46
2112 affichages, 0 commentaires
 
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Voici une 3eme version de DML (Dios Mios Lite). Il s'agit de la reprise de son ancien projet servant à lire les Backups GameCube sur carte SD sur wii.

Pour installer cette version, il suffit d'installer le Wad avec Pimp my Wii et d'utiliser un loader compatible comme Usb Loader GX.



Version 2.8
- Mise à jour du code pour correspondre à la version 2.8 de Dios Mios (USB Loader)

Téléchargez la version Windows XP de DMToolbox (en cliquant ici)
L'archive contient aussi la source, DMToolbox, YCbYCr2BMP et UNEEK DI.
http://code.google.com/p/diosmios/ Site officiel : http://code.google.com/p/diosmios/
télécharger Télécharger DML (Dios Mios Lite) v2.8 : SD Loader GameCube

Posté par richardjouir le le 24/02/13 à 20:57:29
8724 affichages, 0 commentaires
 
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DIOS MIOS V2 par Crediar vous permet de jouer aux jeux GameCube sur support USB.
Comme nous vous l'avions dit le code a été totalement remanié et la compatibilité est annoncé (par Crediar) semblable à celle de Dios Mios Lite.

Quote :
Crediar nous informe que pour le moment Dios Mios a exactement la même compatibilité que celle de Dios Mios Lite.
Dans la vidéo vous pourrez également voir qu'il utilise le nouveau bootloader 100% "fait à la main" (complètement différent de celui de Nintendo) qui permettra plusieurs choses dont le forçage du mode 480p jeux PAL y compris.




Version 2.8
*Fixed a bug in GCLoader that broke the progressive patch
*Moved progressive patch back 16 bytes, this fixes PADHOOK and progressive patching not working at the same time

Thanks to FIX94 who sacrificed his school carer for testing this release!












Téléchargez la version Windows XP de DMToolbox (en cliquant ici)
L'archive contient aussi la Source, DMToolbox, YCbYCr2BMP et NEEK DI.
http://code.google.com/p/diosmios/wiki/Downloads?tm=2 Site officiel : http://code.google.com/p/diosmios/wiki/Downloads?tm=2
télécharger Télécharger Dios Mios 2.8 : USB Loader GameCube

Posté par richardjouir le le 23/02/13 à 15:23:05
2894 affichages, 0 commentaires
 
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Voici Dolphin, l'émulateur pour pc de GameCube et Wii le plus avancé.
Chose étonnante, il fait mieux tourner les jeux officiels que les Homebrew, même si certains marchent aussi dessus.

Note: La version fournie est la version Windows 32bits. Si vous voulez la version Linux, Mac OS X ou Windows 64bits, allez voir sur le site officiel.

Pour consulter les changements, rendez vous à cette adresse :
http://code.google.com/p/dolphin-emu/source/list

Version 3.5-423
Eliminate artifacts in nobanner.png.

Version 3.5-422
Makes the "No banner" banner image theme-able. Current "sexy X" banner included as part of "Boomy" theme.

Fixes issue 6023.

Version 3.5-421
Fixed a JIT timing bug that prevented Eternal Darkness from booting in Single Core mode.

Version 3.5-420
Gameini database update. Update/additions of Fifa Street and Open Season (fixes issue 5438). Cleanup of DisableWiimoteSpeaker = 1 (aka Alternate wiimote timing) from the database since it is no longer used. Edit the tales of symphonia projection hack.

Version 3.5-419
Fix OSX!

Version 3.5-418
Hopefully kill a stupid warning on Windows.

Version 3.5-417
Fix my DX11 texture-related failure.. Fixes issue 6026. (probably)

Version 3.5-416
Revert "Don't load level 0 twice for 1-level textures in DX11." and fix it properly. All backend TextureCaches now load level 0 in CreateTexture.

This reverts commit 294cb165ba3449cc4fd96eabb5272e2984a58eb8.

Version 3.5-415
Don't load level 0 twice for 1-level textures in DX11.

Version 3.5-414
Fixed a buffer overflow in the OpenAL buffer.

Version 3.5-413
TextureCache: Fix D3D backends crashing when a game uses multiple 1x1-sized LODs.

Version 3.5-412
WII_IPC_HLE_Device_FileIO: don't rebuild the filename on every operation.

Version 3.5-411
Some cleanup of CWII_IPC_HLE_Device_FileIO: The real file was never kept open for longer than a single operation so there was no point in dealing with it in DoState. Saving the real path in the savestate was also probably a bad idea. Savestates should be a bit more portable now.

Version 3.5-410
Removing destination on rename when source isn't present doesn't make sense. IOCTL_RENAME_FILE still might not be totally correct.

Fixes issue 5440.

Version 3.5-409
Change some CNANDContentLoader logic to what was probably intended. Kills some warn logs when opening Dolphin.

Version 3.5-408
Let's not CreateDir an empty string every time CreateFullPath is used, logging an error every time.

Version 3.5-407
Fix a memleak. Probably/maybe improve USBGecko performance.

Version 3.5-406
Remove the core count from the cpu info OSD message. It was often wrong and not rather important.

Version 3.5-405
Use omp_get_num_procs to set the number of OpenMP threads rather than our core count detection.

Version 3.5-404
Bulk send TCP data to the client with the emulated USB Gecko.

Fixes issue 6006.

Version 3.5-403
Added the ability to reverse the direction of the force feedback by allowing negative range values.

Fixes issue 5981.

Version 3.5-402
Changes/cleanup to TextureCache::Load and other mipmap related code. The significant change is what is now line 520 of TextureCacheBase.cpp: ((std::max(mipWidth, bsw) * std::max(mipHeight, bsh) * bsdepth) >> 1) to TexDecoder_GetTextureSizeInBytes(expanded_mip_width, expanded_mip_height, texformat);

Fixes issue 5328.
Fixes issue 5461.

Version 3.5-401
Reduce some DI command delays. Fix DKCR hanging with DSP HLE. My other games continue to work.

Version 3.5-400
Video_Software: Fix ZComploc option breaking stuff.

Version 3.5-399
Video_Software: Fix the ZFreeze option doing nothing.

Version 3.5-398
Video_Software: Toggable zfreeze and early_z support for testing.

Version 3.5-397
Fix header guard and definitions not being set to 1

Version 3.5-396
Add the option to turn on only the EGL interface to use desktop OpenGL with it.

Version 3.5-395
Change the ugly "no banner" banner to the sexy "X" from the website.

Version 3.5-394
Fix a crash in the FifoPlayer dialog.

Version 3.5-393
Use different reply delays for various DI commands. Fixes issue 5983.

Version 3.5-392
Revert "[bugfix] DX9::TextureCache: Use max_lod instead of min_lod where necessary."

This reverts commit 6c8a22de24e1e374c4357ca653ac584c8a6adfac.

Version 3.5-391
Merge branch 'mipmap_fixes'.

Version 3.5-383
Fix some potential issues when blending on EFB formats without alpha. Clean up state transition tables.

Version 3.5-382
Disable play and record buttons if an iso was selected, but is later deselected.

Version 3.5-381
Disable start/play recording buttons when no iso is selected.

Version 3.5-380
Only delay DI and fs IPC replies. Fixes issue 5982.

Version 3.5-379
Fix compilation with SDL2. (based on a patch from matthewharveys) Fixes issue 5971.

Version 3.5-378
"Fix" using SDL from externals.

Version 3.5-377
Clean up SDL includes a bit. Maybe fix an SDL2 problem.

Version 3.5-376
Number "unknown" axes in OSX rather than call them all "unk".

Version 3.5-375
Revert "Only delay DI command replies." Fix "Wii Party" again.

This reverts commit fb5b5e8b63cb3484753c75d3e44205b0b8f33a00.

Version 3.5-374
Hopefully make wiimote speaker less crappy.

Version 3.5-373
Fixed issue 5973. (probably)

Version 3.5-372
Merge branch 'more-ipc-hle-hacks'

Fixes issue 5972.

Version 3.5-369
Make real wiimote speaker not cause massive input delays. Fixes issue 5966.

Version 3.5-368
Added a script to copy the OpenAL dll's to the main Dolphin folder on new builds.

Version 3.5-367
Merge branch 'ipc-hle-hacks' Thanks skid_au for testing and helping think of the solution!

Fixes Issue 4608.
Fixes Issue 5050.
Fixes Issue 5103.

Version 3.5-358
Merge branch 'compiler-warnings' This shouldn't break anything so I will go ahead and merge it. Disc scrubbing is tested and works. There is a minor change to how the data is read by using the File::IOFile::ReadBytes method instead of directly using fread, but the data read is the same.

Version 3.5-356
Modify the gettextize script to add the header and dolphin license to the dolphin-emu.pot file. Also update the pot file once more.

Version 3.5-355
Merge branch 'translations-update'

Version 3.5-351
Gameini database update/additions of Sega Soccer Slam, Tomb Raider Underworld, Zapper, SAMURAI WARRIORS KATANA and Tales of Symphonia projection hack. For Tales of Symphonia the preset projection hack values eliminate double image on characters and unlike the previous ones they don't cause any issues and they work with all graphic backends (the main menu text was missing previously and it didn't work with d3d11). It is not enabled by default though, you will have to manually select it like before.

Version 3.5-350
Revert "Toggle full screen when double clicking the render window."

This reverts commit de27f0bea9ff541fddfea8a875b15372d6420f8d.

Version 3.5-349
Toggle full screen when double clicking the render window.

Version 3.5-348
Fix the majority of the compiler warnings unearthed by the addition of the new warning flags.

Version 3.5-347
Re-enable a few more warnings.

Version 3.5-346
For each of the recently added warning flags check to see if the compiler supports the flag before adding it.

Version 3.5-345
Fix some shadowing warnings.

Version 3.5-344
Remove this double flush in the idleskipping code.

Version 3.5-343
hah, woops.

Version 3.5-342
Hey Parlane. Fixed it.

Version 3.5-341
I blame Billiard.

Version 3.5-340
Fix for the fix that didn't fix.

Version 3.5-339
4000 warnings about not supporting a warning...

Version 3.5-338
Preset HBeamPos to -1. Fixes NTSC-U N64 VC games.

Fixes issue 5950.

Version 3.5-337
Enabled more warnings. Get to work!


Voici une petite vidéo :


http://code.google.com/p/dolphin-emu/ Site officiel : http://code.google.com/p/dolphin-emu/
http://dolphin-emu.org Site officiel : http://dolphin-emu.org
télécharger Télécharger Emulateur GameCube / Wii : Dolphin v3.5-423

Posté par richardjouir le le 23/02/13 à 14:10:54
1975 affichages, 0 commentaires
 
WiiCoverDownloader par Actar est une application Windows qui permet de télécharger les covers (jaquettes) de vos jeux Wii et GameCube il placera ces dernières directement là où il faut pour (dans) votre/vos loader.

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v1.5
- Fixed an issue (reading wbfs partition) in previous release.

v1.4
- Fixed an issue with devices having more than one partition (and one of this with WBFS file system)

Note : Si vous avez déjà WiiCoverDownloader en version inférieure, il vous suffit de le lancer et la fonction automatique se chargera de le mettre à jour.

http://code.google.com/p/wii-cover-downloader/ Site officiel : http://code.google.com/p/wii-cover-downloader/
télécharger Télécharger WiiCoverDownloader V1.5

Posté par richardjouir le le 23/02/13 à 13:48:57
1529 affichages, 0 commentaires
 
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Wiimms, auteur des outils de manipulation de fichier image de jeu WIT/WWT, propose maintenant un utilitaire de traitement les fichiers SZS. Cet utilitaire fonctionne uniquement en ligne de commande. L’intérêt par rapport au autre outils de manipulation de ce type de fichier est la possibilité de faire des traitement par batch (traitement par lot). Bien entendu, Wiimms SZS Tools n'est pas un substitut à SZS Modifier, qui possède une interface graphique bien plus conviviale et interactive.

Consultez le site officiel pour voir la lite des opérations possible avec Wiimms SZS Tools

Cet outil peut fonctionner sous Windows/Linux/Mac os. La version présente sur wii-info est la version Windows. Rendez-vous sur le site officiel pour obtenir les autres versions.

szs v1.12b r4246

- Bug fix: The KCL cannon activator was internally handled as drivable type.
So it was wrongly a deletion candidate for --kcl=RM-FACEDOWN.

- Object DB updated.

http://wiki.tockdom.de/index.php?title=Wiimms_SZS_Tools Site officiel : http://wiki.tockdom.de/index.php?title=Wiimms_SZS_Tools
http://szs.wiimm.de Site officiel : http://szs.wiimm.de
télécharger Télécharger Wiimms SZS Tools v1.12b r4246

Posté par richardjouir le le 21/02/13 à 17:35:13
1717 affichages, 0 commentaires
 
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Voici une 3eme version de DML (Dios Mios Lite). Il s'agit de la reprise de son ancien projet servant à lire les Backups GameCube sur carte SD sur wii.

Pour installer cette version, il suffit d'installer le Wad avec Pimp my Wii et d'utiliser un loader compatible comme Usb Loader GX.



Version 2.7
- Mise à jour du code pour correspondre à la version 2.7 de Dios Mios (USB Loader)

Téléchargez la version Windows XP de DMToolbox (en cliquant ici)
L'archive contient aussi la source, DMToolbox, YCbYCr2BMP et la version *NEEK DI.
http://code.google.com/p/diosmios/ Site officiel : http://code.google.com/p/diosmios/
télécharger Télécharger DML (Dios Mios Lite) v2.7 : SD Loader GameCube

Posté par richardjouir le le 20/02/13 à 16:21:03
4003 affichages, 0 commentaires
 
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DIOS MIOS V2 par Crediar vous permet de jouer aux jeux GameCube sur support USB.
Comme nous vous l'avions dit le code a été totalement remanié et la compatibilité est annoncé (par Crediar) semblable à celle de Dios Mios Lite.

Quote :
Crediar nous informe que pour le moment Dios Mios a exactement la même compatibilité que celle de Dios Mios Lite.
Dans la vidéo vous pourrez également voir qu'il utilise le nouveau bootloader 100% "fait à la main" (complètement différent de celui de Nintendo) qui permettra plusieurs choses dont le forçage du mode 480p jeux PAL y compris.




Version 2.7

*Fixed a bug that caused a black screen when using PADHook and Progressive mode patching at the same time













L'archive contient aussi la source, DMToolbox, YCbYCr2BMP.
http://code.google.com/p/diosmios/wiki/Downloads?tm=2 Site officiel : http://code.google.com/p/diosmios/wiki/Downloads?tm=2
télécharger Télécharger Dios Mios 2.7 : USB Loader GameCube

Posté par Itachijiraya le le 18/02/13 à 22:42:46
1807 affichages, 0 commentaires
 
WiiCoverDownloader par Actar est une application Windows qui permet de télécharger les covers (jaquettes) de vos jeux Wii et GameCube il placera ces dernières directement là où il faut pour (dans) votre/vos loader.

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Nécessaire :

PC with .NET 2.0 installed
Your devices with games and loader connected to your PC

Utilisation :

Start the program
Select the device where there are the Loader (are supported USB Loader GX, WiiFlow and Configurable USB Loader).
The application automatically check which Loader are present in the selected device
Now select the device where are stored your games.
Then start the Download and wait. :lol:
The application will download the images and then put in the correct folder for each Loader detected.

Customization

If you want to change the language, go to "Language preferences" and change it.
In case you have already modified/customized paths for covers in Loader settings, change them also in this appilication: "Loader Path

Preferences".
You can see the used paths for games (Wii games, Gamecube and Emulated Nand) in the "Device Path Preferences". If necessary change them

according to your needs.

http://gbatemp.net/threads/pc-apps-wiicoverdownloader.342140/ Source : http://gbatemp.net/threads/pc-apps-wiicoverdownloader.342140/
http://code.google.com/p/wii-cover-downloader/ Site officiel : http://code.google.com/p/wii-cover-downloader/
télécharger Télécharger WiiCoverDownloader V1.3


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